نرم افزار حسابداری طلا ، نقره ، پلاتین ، سنگ ، سکه ، ارز و جواهر فروشی ، بنکداری و طلاسازی

کنترل کارکرد کاربران سیستم

توجه داشته‌باشید که جهت کنترل کارکرد کاربران سیستم، علاوه بر موارد ذیل، می‌توان در کلیه‌ی جداول و فهرست‌ها، نام کاربر ثبت‌کننده‌ی یک سند یا فاکتور و نام کامپیوتری که کاربر هنگام ثبت اطلاعات با آن کار می‌کرده‌است را جستجو کرده و بر وضعیت کارکرد وی نظارت کرد.

نمایش نحوه کارکرد کاربران سیستم
این گزینه یک فرایند مستقل است که وظیفه‌اش جمع‌آوری و نگهداری وضعیت کاری کاربران اعم از ثبت، ویرایش و حذف اسناد و اطلاعات و یا ساعت و تاریخ ورود و خروج ایشان است. همچنین درصورتی که کاربر به ساخت و استفاده از بعضی گزارشات و یا فرایندهای مهم پرداخته باشد، ساعت و تاریخ وقوع رویداد با ذکر نام کامپیوتر مشخص و معلوم خواهد شد. این فرایند درصورتی فعال خواهد بود که گزینه «ثبت کارکرد سیستم» در تنظیمات سیستم انتخاب شده باشد.

قطع و وصل ارتباط کلیه کاربران با پایگاه اطلاعات
در حالت شبکه اگر کامپیوتر مرکزی خاموش باشد یا سیگنال شبکه از دسترس خارج شود بلافاصله ارتباط کاربران با پایگاه اطلاعات قطع خواهد شد. اما در بعضی مواقع مدیرسیستم ممکن است به این نتیجه رسیده باشد که بایستی ارتباط کاربران با کامپیوتر سریعا قطع شود. در این حالت امن‌ترین روش از لحاظ حفظ وضعیت پایگاه، استفاده از فرایند «قطع ارتباط کلیه کاربران با پایگاه» است. درکنار این فرایند مدیر می‌تواند با دستور «صدور اجازه‌ی استفاده‌ی کاربران از پایگاه » وضعیت کاری را به حالت عادی برگرداند. این فرایند پایگاه را از حالت تک‌کاربره خارج کرده و سیستم اطلاع‌رسانی را فعال می‌کند.

کنترل مدیریتی و مشاهده‌ی وضعیت ارسال ایمیل‌ها یا پیامک‌ها
ارسال ایمیل‌ها یا پیامک‌ها از روش مخصوصی استفاده می‌کند که امکان کنترل و نظارت برای مدیرسیستم را فراهم می‌کند. صفحات ویژه مربوط به این دو فرایند موارد منتظرارسال، موارد درحال ارسال، ارسال‌های نافرجام و ارسال‌های انجام شده را با جزئیات کامل در اختیار مدیر قرار می‌دهد. مدیر در لحظه می‌تواند کل فرایند ارسال را قطع کند و یا اینکه یک مورد را از صف انتظار خارج کند و یا به‌مورد دیگر اولویت بیشتری جهت ارسال سریع‌تر بدهد. در این صفحات کلیه‌ی ایمیل‌ها و پیامک‌هایی که در کامپیوترهای مختلف درحال ارسال‌اند و یا ارسال‌شده‌اند وجود دارند. بایگانی کامل موارد ارسال‌شده ، امکان مطالعه و نظارت دقیق را برای مدیرسیستم فراهم می‌سازد.

 

فهرست