نرم افزار حسابداری طلا ، نقره ، پلاتین ، سنگ ، سکه ، ارز و جواهر فروشی ، بنکداری و طلاسازی

لیست سیاه و سبز مشتریان

لیست سیاه مشتریان
همیشه مشتریان بدحساب یا بدشانسی وجود دارند که به تعهدات خویش پایبند نیستند. عدم پاس‌کردن چک، تعلل در تسویه‌ی بدهکاری، مرجوعی‌های مکرر و بهانه‌های واهی شخصیت کاری و حرفه‌ای آنها را خراب می‌کند. نیز ممکن است شخصی به دلایلی اجازه یا لیاقت حضور در فهرست مشتریان شما را نداشته باشد و شما تصمیم به منع‌کردن کاربران از انجام معامله با وی داشته باشید. در این حالت‌ها با ذکر دلایل و تنظیم ساعت و تاریخ می‌توانید شخص را به لیست سیاه مشتریان اضافه کنید. اگر شخصی به لیست سیاه اضافه شود اجازه ثبت هیچ فاکتور یا سندی با نام وی داده نمی‌شود. این وضعیت تا زمانی که شما -یا هر کاربری که به لیست سیاه دسترسی دارد – شخص را از لیست خارج نکرده نکرده‌است ادامه خواهد یافت.

تعداد افراد عضو لیست سیاه از طریق سیستم اطلاع‌رسانی و ارتباطات شبکه‌ای به اطلاع کاربران می‌رسد که با کلیک بر روی آن جزئیات مشخصات مشتری معلوم می‌شود. در لیست سیاه مشتریان بخش جداگانه‌ای وجود دارد که فهرست افراد دارای سابقه برگشت چک از بانک را گزارش می‌دهد. این گزارش صرفا جهت اطلاع است و تا زمانی که این افراد به‌صورت رسمی وارد لیست سیاه نشده باشند اجازه‌ی انجام معامله با آنها وجود خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود جهت خروج شخص از لیست سیاه سابقه شخص را حذف نکنید چراکه وجود این سابقه در گزارش کلان بررسی‌شده و در سطح‌بندی مشتری تاثیر بسزایی دارد. ضمن آنکه وجود سابقه سبب احتیاط و دقت بیشتر شما جهت انجام معاملات کلان با شخص مذکور خواهد بود.

لیست سبز مشتریان
آنروی سکه سیاه‌بازی برخی مشتریان، افرادی هستند که بسیار خوش‌حساب بوده یا در مواقع مختلف سود خوبی نصیب موسسه کرده‌اند. این افراد را می‌توانید در لیست سبز مشتریان قرار داده و آنها را از مزایای مختلف بهره‌مند سازید. حضور در لیست سبز خودبه‌خود سبب ثبت پاداش یا ارایه‌ی تخفیف به مشتری نمی‌شود اما این سابقه در سطح‌بندی مشتری تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. همچنین می‌توانید گروه اعتباری مشتری را ارتقاء دهید. به‌‌هرحال در ویژگی ارسال ساختمند ایمیل گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید جملات زیبا و دلنشینی را برای مشتری خوب‌تان ایمیل کرده یا به موبایل او پیامک بفرستید!

 

فهرست