نرم افزار حسابداری طلا ، نقره ، پلاتین ، سنگ ، سکه ، ارز و جواهر فروشی ، بنکداری و طلاسازی

درباره برنامه شبکه و تک کاربره مسبح ماندگار

پکیج های نرم افزار ی مسبح ماندگار به‌صورت تک کاربره یا شبکه مخصوص طلا یا طلا و جواهر ارایه می‌شوند. در اینجا به‌صورت مختصر معنی تک‌کاربره و شبکه به همراه کاربردهای هرکدام توضیح داده می‌شود. قبل از هر چیز لازم است ذکر شود که منظور از سیستم یا کامپیوتر در نرم افزار طلا و جواهر فروشی مسبح ماندگار ، فقط رایانه‌های شخصی نیست و هر دستگاهی مثل تبلت یا لپتاب که امکان نصب ویندوزهای یونیکدی تا سال ۲۰۲۳ و  دست‌کم Sql Server نگارش‌  ۲۰۱۲ بر روی آنها وجود داشته باشد، می‌تواند برنامه مسبح ماندگار را نیز پشتیبانی کند.

 

سیستم تک کاربره (Single user on time)

در سیستم تک‌کاربره، بانک اطلاعاتی و نرم‌افزار بر روی یک سیستم نصب می‌شود. در این گونه سیستم‌ها، در هر لحظه تنها یک کاربر قادر به استفاده کردن از سیستم، ثبت اطلاعات و گرفتن گزارشات است. معنی تک‌کاربره این نیست که نمی‌توان کاربران متعددی در برنامه مسبح تعریف کرد بلکه معنی‌اش آن است که فقط یک کاربر از جمع کاربرانی که در برنامه تعریف شده‌اند، در یک زمان واحد قادر به کار با برنامه هستند.

برنامه‌های تک‌کاربره ما محدودیت نصب بر روی سیستم‌های متعدد مبتنی بر ویندوز را دارند و شما می‌توانید برنامه را در سیستم‌های مختلفی نصب کرده و هر وقت اراده کردید از آخرین اطلاعات خود در یک سیستم نسخه پشتیبان تهیه کرده و در سیستم دیگر پس از بازیابی آن اطلاعات به ادامه فعالیت مشغول شوید. این گونه سیستم‌ها برای سازمان‌های تجاری و شرکت‌هایی که یک نفر مسوول ثبت اطلاعات و تهیه گزارشات است، کاربرد دارد و کافیست. اما اگر نیاز باشد که به‌صورت موازی در کامیپوتر دیگری گزارشی تهیه شود یا اطلاعاتی ثبت شود، بایستی به فکر راه‌های دیگری بود.

نرم افزار حسابداری تک کاربره طلا مسبح ماندگار
یک لپتاپ که برنامه بر روی آن نصب می‌شود.

نرم افزار شبکه طلا و جواهر مسبح ماندگار

شبکه داخلی LAN یا شبکه Intranet

شبکه رایانه‌ای داخلی به اتصال دو یا چند سیستم (مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، و…) که قابلیت انتقال اطلاعات بین خود را دارند گفته می‌شود. شبکه رایانه‌ای باعث تسهیل ارتباطات میان کاربران میشود و اجازه می‌دهد کاربران منابع و اطلاعات خود را از طریق دستگاه‌های متصل به کامپیوتر مرکزی (Server) با همدیگر به اشتراک بگذارند.  این شبکه نسبت به باقی قسمت‌های دنیا محصور است و فقط کاربران خاصی اجازه ورود به این شبکه را دارند.

نرم افزار حسابداری طلا شبکه مسبح ماندگار
شکلی از کامپیوترها و دستگاه‌های متعددی که به یک سرور داخلی متصل می‌شوند

نرم افزار حسابداری شبکه ای طلا و جواهر فروشی

در شبکه‌های کامپیوتری داخلی یک کامپیوتر سرور به‌صورت سخت افزاری و نرم‌افزاری راه‌اندازی میشود. و کامپیوترها، موبایل‌ها ، تبلت‌ها یا لبتاپ‌ها که به عنوان کلاینت شناخته می‌شوند، به‌صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به سرور وصل میشوند. آنها می‌توانند اقدام به ثبت اطلاعات و تهیه‌ی گزارشات لحظه‌ای کنند. در این نوع شبکه‌ها در هر لحظه افراد مختلف می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند. مثلا یک نفر می‌تواند فاکتور فروش بزند، یکی دیگر کارهای حسابداری را به‌صورت همزمان انجام دهد، کامپیوتر دیگری اقدام به نمایش محصولات به مشتریان کند و مدیر سیستم هم به‌صورت لحظه‌ای، از طریق یک کلاینت دیگر کارکرد کاربران را زیرنظر داشته یا اقدام به تهیه گزارشات دلخواه نماید.

«شبکه محلی» (Local Area Network). یک «شبکه رایانه‌ای» است که محدوده جغرافیایی کوچکی مانند یک خانه، یک دفتر کار یا گروهی از ساختمان‌ها را پوشش می‌دهد. در مقایسه با «شبکه‌های گسترده» (WAN) از مشخصات تعریف‌شده شبکه‌های محلی می‌توان به سرعت (نرخ انتقال) بسیار بالاتر آنها، محدوده جغرافیایی کوچکتر و عدم نیاز به «خطوط استیجاری» مخابراتی اشاره کرد. ویکی پدیا

نرم افزار شبکه طلا و جواهر مسبح ماندگار

شبکه اینترنتی

اگر برنامه شبکه مسبح ماندگار را تهیه کنید (برای حداقل یک سرور و سه کلاینت) شما می‌توانید کاری کنید تا از طریق اینترنت هم افراد دلخواه شما قادر به کار با برنامه باشند. اگر بانک مرکزی اطلاعات روی سرورهای اینترنتی یا شبکه‌های ابری اینترنتی باشد، هر کاربری که شما در برنامه مسبح ماندگار تعریف کرده‌اید، می‌تواند با یکسری اطلاعات حفاظت‌شده و با کدکاربری و کلمه‌ی رمز خود به سرور متصل و اقدام به ثبت، ویرایش یا حذف اطلاعات کند. یا نمودارها و گزارشات مدنظر خود را به‌صورت زنده تهیه کند. برای امکان استفاده از شبکه اینترنتی بایستی IP استاتیک داشت یا یک سرور با سرعت و پهنای باند خوب را تهیه کرد. در پایان ذکر این نکته لازم است که قیمت برنامه‌های شبکه مسبح تما‌م عیار فقط قیمت نرم‌افزار آنهاست و تهیه‌ی کامپیوترها و تجهیزات شبکه‌ای برعهده خریداران گرامی است.

نرم افزار حسابداری شبکه ای طلا و جواهر فروشی

نرم افزار حسابداری طلا شبکه اینترنتی مسبح ماندگار
شکلی از کامپیوترها و دستگاه‌های متعددی که به یک سرور جهانی متصل می‌شوند

آیا برای یک بیزینس ساده حتما باید از برنامه شبکه استفاده کرد؟

اگر تعداد کاربران فقط دو نفر است و نفر دوم فقط می‌خواهد گزارش لحظه‌ای اطلاعات را مرور کند، نیازی به داشتن یک شبکه کامپیوتری نیست. در این حالت‌ می‌توان از طریق ذخیره و پشتیبانی اطلاعات، آنها را در سیستم دوم در اختیار نفر دوم گذاشت. اما این کار ایراد بزرگی دارد و آن این است که به دلیل عدم ارتباط سیستم‌ها به‌صورت برخط (آنلاین) در صورت ثبت اطلاعات جدید توسط نفر اول، گزارشات نفر دوم اطلاعات جدید را شامل نمیشود. و برای استفاده از اطلاعات به‌روزشده، بایستی دوباره اطلاعات را منتقل کرده و گزارشات را مجددا  تنظیم کرد. این روش برای  موسساتی که هدف نفز دوم مرور گزارشات تا تاریخی معین است، کاربرد دارد. برای موسسه‌هایی که  حجم اطلاعات بالایی دارند و نیاز به ثبت اطلاعات همزمان توسط چندکاربر و گرفتن گزارشات آنلاین دارند، سیستم‌های شبکه‌ای پیشنهاد میشود.

نرم افزار حسابداری شبکه طلا و جواهر فروشی

گاهی یک مدیر  می‌خواهد بوسیله برنامه، گزارش روزانه کارکرد یا گزارش موجوی انواع طلا و جواهر خود را از طریق اینترنت مشاهده کند. در نگاه اول به‌راحتی کاربر اصلی سیستم می‌تواند گزارشات مختلف را تهیه کرده و آنها را به مدیر ایمیل کند اما این کار زمان‌بر است. اما می‌توان یک گزارش کامل در محیط excel یا html تهیه کرده و آنرا از طریق FTP به یک سرور اینترنتی کوچک منتقل نمود. مدیر ما با اینکار می‌تواند هر شب از گزارش کارکرد جامع دفتر خود مطلع باشد و همه اطلاعات را به‌صورت متمرکز دراختیار داشته باشد.

نرم افزار شبکه طلا و جواهر مسبح ماندگار

فهرست