نرم افزار حسابداری طلا ، نقره ، پلاتین ، سنگ ، سکه ، ارز و جواهر فروشی ، بنکداری و طلاسازی

خاصیت درمانی طلا، اسطوره هندیان، استعمال طلا

..بر پایهٔ نشانه‌های بجای مانده، طلا خاصیت درمانی داشته و به نوعی کهن ترین داروی دوران باستان بوده‌است (در یکی از منابع مربوط به پزشکان شمن) همچنین دیوسکوریدس هم آن را می شناخته‌است. در قرون وسطی باور بر این بود که طلا برای سلامتی مفید است و نمی‌شود ماده‌ای به این زیبایی و کمیابی به بدن آسیب برساند. امروزه هم برخی علوم خفیه و پزشکی جایگزین بر این باورند که طلا توان درمان دارد.

داستان اسطوره‌ای هندیان درباره طلا

هندیان ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح  (بیش از ۶۰۰۰ سال پیش) در کتاب های مذهبی خود از طلا و نقره نام برده‌اند. بر خاصیت درمانی طلا صحه‌ای نگذاشته‌اند اما نقره را استخوان خداوند معرفی کرده و طلا را گوشت خداوند می‌دانستند. بر این باور بودند خداوند مردها را ازاستخوان خود و زنها را از گوشت خود درست کرده و از آن روز، فلز  طلا را با نام خانم ها هم تراز کرده است.

طلاکردن در لغت

در لغتنامه دهخدا «طلا کردن» اینگونه تعریف شده است. «به اصطلاح اطبا آنچه بر اندام مالند رقیق آن را طلا و غلیظ آن را ضماد گویند و شعرا مطلق بر مالیدن و اندودن اطلاق کنند.» برخی از نمک‌های طلا ویژگی ضد التهابی دارند و در داروسازی و درمان ورم مفاصل و بیماری‌های مانند آن کاربرد دارند. داروهای تزریقی که پایهٔ طلا دارند کمک می‌کنند تا درد و ورم روماتیسم مفصلی و سل بهبود یابد. اما باید توجه داشت در این خاصیت درمانی تنها نمک‌ها و ایزوتوپ‌های پرتوزای طلا ارزش دارویی دارند و فلز خالص طلا برای بدن کاری نمی‌کند.

روکش دندان طلا نرم افزار حسابداری طلا و جواهر با نام مسبح ماندگار

خاصیت درمانی طلا در داروسازی

آلیاژهای طلا برای بازسازی دندان در دندان‌پزشکی بویژه در پر کردن دندان و روکش همیشگی دندان (بجای یک دندان واقعی) کاربرد دارد. نرمی آلیاژهای طلا کمک می‌کند تا رویهٔ بالایی دندان آسیای پرشده با دندان بالا سری خود بیشتر هماهنگ شود و در مجموع نسبت به دیگر مواد پرکننده نتیجهٔ بهتری بدست آید. در برخی فرهنگ‌ها، دندان‌های پیشین را روکش طلا می‌کنند و این کار را می‌پسندند و برخی آن را نادرست می‌دانند.

دندان طلا - خاصیت درمانی طلا

 

خاصیت درمانی طلا

خوردن و نوشیدن طلا از دیگر کارهایی ست که به گمان خاصیت های درمانی طلا انجام میشود. برگ طلا به صورت گَرد یا پوسته پوسته در پخت یا برای زیبایی روی برخی خوراکی‌های رده بالا و نوشیدنی افراد  ویژه بکار می‌رود. شاهان و افراد برجسته در قرون وسطی، برای نمایش میزان برخورداری خود یا با این باور که چیزی چنین ارزشمند و کمیاب باید برای سلامتی مفید باشد، در نوشیدنی‌ها یا خوراکی‌ها از گَرد یا پوسته‌های طلا استفاده می‌کردند.

طلای خوراکی نرم افزار حسابداری طلا و جواهر با نام مسبح ماندگار خاصیت درمانی طلا | اسطوره هندیان | استعمال طلا   خاصیت درمانی طلا | اسطوره هندیان | استعمال طلا

Danziger Goldwasser به آلمانی یعنی آب طلای Danziger، یا Goldwasser به معنی آب طلا، نام یک نوشیدنی گیاهی سنتی آلمانی (لیکور) است که امروزه در گدانسک، لهستان، شواباخ و آلمان تولید می‌شود و دارای اندکی برگ طلا است. همچنین نوشیدنی‌های کوکتل دارای برگ طلا هم در دسترس است. یادآوری می‌شود که فلز طلا در ساختار شیمیایی بدن جایی ندارد. هیچ ارزش خوراکی یا مزه‌ خاصی هم ندارد و اصولاً بدن متوجه ورود آن نمی‌شود. هرچند که خیلی‌های معتقدند خاصیت درمانی طلا بسیار زیاد است.

 

خاصیت درمانی طلا

 

© تحقیق و پژوهش از محمد حسین خاتمی‌دوست

فهرست