نرم افزار حسابداری طلا ، نقره ، پلاتین ، سنگ ، سکه ، ارز و جواهر فروشی ، بنکداری و طلاسازی

افزوده‌ها و قابلیت‌های نگارش‌های جدید

» آخرین تغییرات برنامه را از ( اینجا ) ببینید

شرکت اشراق رایانه همواره در راه پیشرفت محصولات و به‌روز نگهداشتن آنها کوشا و پیگیر بوده‌است. پس از ارایه فراخوان و استقبال کاربران از این موضوع، نیازهای مختلف حسابداری، کاربری و فنی کاربران محترم تهیه، تحلیل و آنالیز شده و پس از تلاش بی‌وقفه‌ی کادرفنی شرکت اشراق رایانه، تولید نگارش جدید نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار نهایی و قابل ارایه به بازار شد. در این متن، بخش‌های مختلف افزوده‌شده به نگارش جدید به همراه توضیحاتی مختصر ارایه شده است.

» فرایندها و ابزارهای جدید
» قابلیت‌ها و امکانات جدید حسابداری و مدیریتی
» طراحی‌های جدید جهت کارکرد بهتر برنامه
» قابلیت‌های فنی جدید
» گزارشات و قالب‌های چاپ
» قابلیت‌های افزوده‌شده‌ به ویژگی‌ حساب‌ ارزی
» قابلیت‌های افزوده‌شده‌ی مربوط به سایر ویژگی‌ها

فرایندها و ابزارهای جدید
۰۱) نگهداری، نمایش و چاپ جزئیات فاکتورها و اسناد حذف‌شده از سیستم.

۰۲) نگهداری، نمایش و چاپ جزئیات فاکتورها و اسناد ویرایش‌شده. در این فرایند اگر یک فاکتور ده‌بار نیز ویرایش شود، مشخصات آخرین فاکتور قبل از ویرایش در پایگاه اطلاعات نگهداری شده و نمایش داده می‌شود.

۰۳) سند هزینه یا درآمد نقدی روزانه، با امکان ثبت چندین عنوان در یک روز به‌همراه پرداخت و دریافت از صندوق یا بانک. پس از ثبت این سند، سیستم به‌صورت اتوماتیک، سندهای تفکیکی با شماره سریال مخصوص به خود را ثبت می‌کند.

۰۴) جستجوی فراگیر (یافتن شرحی خاص در ستون‌های شرح همه‌ی فرایندهای سیستم تا بتوان یک کلمه‌ی خاص که در گوشه‌ای از پایگاه اطلاعات ثبت شده است را با سرعت و دقت فراوان پیدا کرد) براساس تفکیک کلمات تا ۳ کلمه در نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار هشت .

۰۵) فرایند پلمپ دوره مالی و رفع پلمپ آن. درصورت پلمپ یک دفتر مالی، امکان ویرایش، حذف و ثبت اسناد وجود نخواهد داشت.

۰۶) افزودن امکانی برای ذخیره و بازیابی کلیشه ها در اطلاعات پایه جهت انتقال فهرست‌ها از یک سیستم به سیستم دیگر. در این فرایند، فهرست‌های جواهرات، ساده‌ها و پایه‌ها، سکه‌ها، سنگ‌ها، ارزها، ساعت‌ و موجودی‌ جانبی، عناوین ثابت، دفاتر فی واجرت و فهرست اشخاص، بدون موجودی ابتدای دوره و با امکان انتخاب یا عدم انتخاب ریز گزینه‌ها، انتقال می‌یابند.

۰۷) افزودن عملیات “فاکتوریاب” جهت جستجوی سریع فاکتورهای معاملات براساس خواندن بارکد یونیک مخصوص هر فاکتور.

۰۸) ابزاری جهت محاسبه صوری راس مبالغ چک‌ها بدون ذخیره‌ی اطلاعات (مبلغ + تاریخ سررسید).

۰۹) حسابداری، نگهداری و مدیریت موجودی ساعت (توسعه‌یافته و عمومی‌شده از نگارش ۷)..[توضیحات بیشتر]

۱۰) صورت وضعیت ثبت، مدیریت و گزارش تسویه‌‌ی حساب‌های بلندمدت (عمومی‌شده از نگارش ۷)..[توضیحات بیشتر]

۱۱) بررسی مغایرات حساب اشخاص (عمومی‌شده از نگارش ۷)..[توضیحات بیشتر]

قابلیت‌ها و امکانات جدید حسابداری و مدیریتی
۰۱) افزودن امکان پرداخت انواع وجه به مشتری در فرایند فروش و امکان دریافت انواع وجه از مشتری در فرایند خرید به سایر امکانات موجود.

۰۲) امکان تعریف و تنظیم بازاریاب و درصد گرمی و اجرت وی هنگام پرداخت و مرجوعی پرداخت کالاها نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار .

۰۳) افزودن امکان انتخاب نحوه تاثیر کسر مخراجی و آبکاری بر روی یکی از حساب‌های گرمی، ریالی و ارزی مخراجکار هنگام عملیات مخراجی یا تنظیم عملیات مخراجکاران.

۰۴) هنگام دریافت و پرداخت انواع وجه نقدی، جنسی یا بانکی، اگر تمایل داشته باشیم که وزن پولی‌شده عدد دلخواهی شود؛ با انتخاب کادر مربوطه، بخشی ظاهر می‌شود که شامل دو گزینه است؛ با استفاده از یک گزینه می‌توان مبلغ کل وجه دریافتی یا پرداختی را متناسب با فی پولی‌کردن تغییر داد و با استفاده از گزینه دیگر امکان تنظیم فی پولی‌کردن فراهم می‌شود. (در نگارش جدید دو نوع پولی‌کردن وجود دارد، پولی‌کردن طلایی و پولی‌کردن ارزی ریالی)  (یادداشتی درباره چگونگی پولی کردن)

۰۵) افزودن گزینه‌ای به گزارش دفتر حساب اشخاص، سهامداران، کالاها، هزینه‌ها و درآمدها تا امکان رجوع سریع به دوره‌های مالی دیگر و مشاهده گزارش مشابه در آن دوره‌ها فراهم باشد.

۰۶) طلاها هم مانند جواهرات دارای درصد ثابت شدند. به این ترتیب هر طلا یا پلاتین ساده یا پایه می‌تواند یا از درصدهای کلی هزینه و سود استفاده کند ویا از درصد مشخصی برای محاسبات مربوط به اجرت و قیمت فروش استفاده نماید.

۰۷) امکان مشاهده قیمت اتیکت فروش با ارزش افزوده و بدون ارزش افزوده در مشخصات کالا و امکان تغییر درصد ارزش افزوده، فی طلا و فی دلار جهت مشاهده قیمت نهایی.

۰۸) گزینه‌ای جهت نمایش یا عدم نمایش کالاها استفاده شده در فاکتورهای صادره، که در مرحله‌ی تنظیم بوده و هنوز ثبت نشده اند. (در تنظیمات سلیقه ای فروش امکان مدیریت آن وجود دارد) . این تفکیک باعث می‌شود هنگام انتخاب کالاها جهت فروش از موجودی کالا، فقط کالاهای نمایان شوند که قبلا در همان فاکتور استفاده نشده‌اند تا سرعت دستیابی به اطلاعات و دقت کار افزایش یاید.

۰۹) کد کمکی برای کدگذاری یا یافتن کدها، برای همه کالاها کدپذیر شامل انواع طلا و پلاتین ساخته، انواع سنگ، انواع ساعت، انواع موجودی جانبی. (قابل تنظیم در مشخصات موسسه و برای درج کد در بین کدهای ثبت‌شده که ممکن است به‌صورت پی‌درپی تنظیم نشده باشند). همه‌ی وارده‌ها اعم از خرید، مرجوعی فروش، دریافت، مرجوعی پرداخت، درآمد جنسی، مرجوعی هزینه‌جنسی، سرمایه‌گذاری سهامداران، مرجوعی برداشت سهام‌داران، دریافت امانی، تبدیلات، تولید، جواهر مخراجکاری، کالاها ابتدای دوره، دریافت وجه جنسی، جواهر مخراجکاران، دریافت سنگ مشتریان و ..

۱۰) سه تصویره شدن سنگ‌های بارخونه نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار هشت .

۱۱) مشخص‌سازی درصدی از کسر مخراجی یا آبکاری که به حساب مخراجکار یا آبکار برده می‌شود به‌جای بردن کل کسر به حساب آنها.

۱۲) امکان انتخاب دسته‌جمعی (فهرست تشکیل شده) موجودی‌های جنسی در فروش، پرداخت، مرجوعی خرید، مرجوعی دریافت، پرداخت ویژه، ارسال جهت آبکردن طلاها، ارسال به تبدیلات، کالاها مصرفی در تعمیرات مشتریان، ارسال در پرداخت امانی، ارسال هزینه جنسی، پیش‌فاکتور، مرجوعی درآمد. برداشت سهامدار و مرجوعی سرمایه‌گذاری سهامدار. ارسال در تولید.

۱۳) افزودن کلیدی در موجودی طلاها و پلاتین‌های پایه تا لیستی از کالاها دارای تعداد یک را انتخاب کرده و چندین سند ارسال به مخراجی تشکیل دهد. (مکان: عملیات مرتبط. عنوان: تنظیم اسناد مخراجکاری)

۱۴) افزودن کد مدل برای طلاهای ساده و پایه وجواهرات. مشخصات این کد در عناوین ثابت تعریف شده و در تنظیمات مربوط به هرکالا قابل انتخاب است. زیرمجموعه کد مدل، دو شرح است که در چاپ بارکد و بارکدصوری و همچنین چاپ فاکتور فروش استفاده می‌شوند. بعد از مخراجکاری کدمدل از پایه به جواهر منتقل می‌شود.

۱۵) افزودن صفحه دوم در مشخصات سنگ‌های بارخونه، سنگ‌های مشتریان و سنگ‌های جواهرات به عنوان مشخصات شناسنامه شامل: وضعیت شناسامه‌دار بودن، کد شناسنامه، مرجع صدور شناسنامه و شش مشخصه دلخواه دیگر که ضمن نمایان شدن در مشخصات سنگ‌های بارخونه و جواهرات، در قالب‌های مخصوص چاپ فروش و در قالب‌های چاپ بارکد نمایان می‌شوند.

۱۶) افزودن گزینه‌ای در تبدیلات حساب اشخاص، جهت تغییر فی‌ها و نوشتن عدد دلخواه در قسمت تبدیل‌شده، به‌جای پرشدن اتوماتیک معادل تبدیل‌شده.

۱۷) جستجوی جواهر در موجودی کالا براساس دو تاریخ انجام می‌شود (تاریخ ثبت و تاریخ عملیات)

۱۸) گذاشتن کلیدی در آخرین قیمت‌ها که یکبار فی همه بخشها را خوانده و آخرین قیمت دلاری یا ریالی سنگ‌های جواهرات به همراه اجرت ساختهای گرمی و درصدی ریالی و دلاری آنها را و فی سنگ‌های بارخونه را تنظیم کند. این کلید با عنوان « به‌روز رسانی فی‌های مختلف ثبت‌شده جهت تنظیم مجدد قیمت جواهرات» در بالای صفحه آخرین قیمت‌ها اضافه شد. همچنین موارد غیرمرتبط با بخش دلار، ازبخش ثبت قیمت روز دلار برداشته شد تا بروزرسانی در این قسمت سریع‌تر انجام شده و فقط موارد ارزی مربوط به قیمت جواهرات و سنگ‌ها را تنظیم کند.

۱۹) افزودن امکان اختصاص درصدی از وزن طلای کسری تعمیرات یا آبکاری به حساب تعمیرکار در عملیات تعمیرات و آبکاری.

۲۰) امکان محاسبه مالیات معکوس برای خدمات (پرسش در تنظیمات موسسه)

۲۱) اضافه‌کردن شناسنامه به جواهرات و امکان جستجوی سریع جواهرات شناسنامه‌دار یا بی‌شناسنامه.

۲۲) اضافه‌کردن امکان نوشتن یادداشت در مشخصات جواهرات نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار.

۲۳) افزودن گزینه‌ای به آخرین قیمت سنگ‌های سایزی، براساس کد سنگ، به‌گونه‌ای که از یک میانگین تا میانگین دیگر، اگر در آن محدوده میانگین زده شده باشد، به اندازه‌ی درصد مشخصی به قیمت آنها اضافه‌شده و قیمت جواهرات مرتبط به‌روز شود.

۲۴) اضافه‌کردن نام سازنده‌ی جواهرات و انواع طلاهای ساده یا پایه به فرایندهای خرید، دریافت، مرجوعی فروش و مرجوعی پرداخت.

۲۵) کنترل آلارم‌های ثبت اجباری یا اختیاری بعضی مشخصات جواهرات در مشخصات موسسه و تنظیمات اصلی سیستم.

۲۶) برقراری امکان بازیابی اطلاعات از نگارش ۷

طراحی‌های جدید جهت کارکرد بهتر برنامه
۰۱) تنظیم منوی قابل طراحی در صفحه‌ی اول جهت درج آیکون‌های دلخواه در دو قسمت.

۰۲) امکان انتخاب شکل موس (مکان نما) به دلخواه کاربر در ۱۱ حالت مختلف، جهت نمایش در زمان پردازش اطلاعات برنامه.

۰۳) سرعت بخشیدن به فراخوانی اطلاعات برنامه بخصوص اطلاعات مربوط به موجودی‌های جنسی در محیط‌های شبکه‌ای یا اینترنتی نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار.

۰۴) امکان مدیریت جداول جهت تنظیم ستون‌ها، رنگ‌بندی، عنوان‌بندی، مرتب‌سازی و سایز امکانات در کلیه‌ی فاکتورهای چندردیفه و در کلیه‌ی بخش‌های آن اعم از تنظیم فاکتور، دریافت وجه، پرداخت وجه و تنظیم پیوست‌ها؛ به‌همراه امکان بالا یا پائین کردن سریع ردیف‌ها با انتخاب ردیف موردنظر و انتخاب یکی از کلیدهای حرکت به بالا یا پائین.

۰۵) امکان ذخیره‌سازی روش دلخواه مرتب‌سازی یک فهرست یا جدول تشکیل‌شده، از طریق گزینه‌ی مدیریت جدول و ثبت آخرین مرتب‌سازی انجام‌شده، در کلیه‌ی بخش‌های سیستم. علاوه بر این، در صفحه‌ی مدیریت جدول نیز امکان انتخاب ستون یا ستون‌هایی که می‌خواهیم مرتب‌سازی بر اساس آن شکل گیرد و اولویت‌‌های چندگانه‌ی مرتب‌سازی‌ها، قابل تنظیم است.

۰۶) لایه برگردان: افزودن گزینه‌ی انتقال تنظیمات جداول از یک کاربر به کاربر دیگر. افزودن گزینه‌ی حذف تنظیمات جداول یک کاربر. ایجاد کلیدهای ۸ گانه مدیریت جداول و شکل‌وشما در منوی صفحه اول جهت دسترسی سریع.

۰۷) در نگارش۸، مدیریت فهرست‌ها مربوط به هر کاربر شده‌است. در مشخصات موسسه امکان انتخاب حالت مشترک یا مخصوص هر کاربر وجود دارد. به این ترتیب هر کاربر می‌تواند بر روی یک کامپیوتر مدیریت مخصوص خود را بر روی جداول، فهرست‌ها و گزارشات داشته باشد.

۰۸) کلیدی جهت برداشتنِ “مخفی‌کردن موارد مشابه” در مدیریت فهرست‌ها. اگر این کلید در مشخصات موسسه غیرفعال شود در همه فهرست ها امکان مخفی کردن موارد مشابه غیرفعال می‌شود. و همه جداول موارد مشابه را با کلید «ایضا» مشخص نمی‌کنند.

۰۹) امکان علامت‌گذاری جزئیات کالاها یا وجوه موجود در صفحه‌ی اصلی فاکتورها و همه‌ی عملیات چند ردیفه (نوار ویژه) و نمایش پیش‌فرض نوار ویژه که حاوی گزینه‌های مربوط به علامت‌گذاری‌ و گزینه‌های مدیریت جداول فاکتورهاست.

۱۰) علامت زدن و برداشتن علامت در دفاتر ریز حساب اشخاص، کالاها، بانک،صندوق، هزینه، درآمد، سهامداران، خدمات. برای همه منوها امکان علامت‌گذاری گزارشات و دفاتر حسابداری و فیلترکردن علامت‌دارها و ندارها وجود دارد.

۱۱) اضافه‌کردن امکان مرتب‌سازی جداول در صفحه همه‌چیز درباره‌ی امروز نرم افزار حسابداری مسبح.

۱۲) افزودن امکان مدیریت جداول در صفحه همه چیز درباره امروز تا امکان درج ستون‌های دلخواه فراهم باشد.

۱۳) افزودن گزینه «عدد دلخواه» به امکانات ترکیب اطلاعات در نمودارها. بنابراین هنگام تهیه نمودارهای مختلف، علاوه بر آنکه می توان یک فیلد را با یک فیلد دیگر ترکیب کرد، امکان ترکیب آن با یک عدد ثابت نیز فراهم شده است.

۱۴) امکان انتخاب کد و مشخصات سنگ از فهرست سنگ های جواهرات، هنگام تنظیم سنگ جواهر، علاوه بر امکان انتخاب سنگ از فهرست سنگ های بارخونه.

۱۵) امکان علامت‌گذاری ردیف‌های جداول با کیبرد یا موس که جستجوی سریع ردیف‌های علامت‌دار یا علامت‌ندار را امکان‌پذیر می‌کند. این علامت‌گذاری در فهرست‌ها و گزارشات آورده شده‌است. از جمله: موجودی کالا، اشخاص، سهامداران، صندوق‌ها، بانک‌ها، خدمات دریافتی وپرداختی، هزینه‌ها، درآمدها، فاکتورهای معاملات، سهامداری، تولید و سفارشات، تعمیرات، آبکردن و ریگیری، تبدیلات، مخراج‌کاری، پیاده‌سازی، کارت‌های هدیه، بن‌ها، دفاتر فی و اجرت، اسناد خزانه‌داری، اسناد امانات دریافتی و پرداختی.

قابلیت‌های فنی جدید
۰۱) امکان انتخاب دلخواه یک یا چند پایگاه اطلاعات جهت بازیابی از یک بکاپ کامل.

۰۲) افزودن امکان دیده‌نشدن بعضی از تیپ‌های کاری برای یکسری از کاربران در گزارشات ‌حساب‌های فهرست اشخاص و دفاتر.

۰۳) افزودن کلیدی که مستقیما تصویر جنس، هنگام انتخاب انواع کالا جهت فروش را نمایان می‌سازد.

۰۴) درجستجوی مربوط به یافتن عبارت، کلیدی اضافه‌شد (تفکیک کلمات تا ۵ کلمه) که کلمات فاصله‌دار را از هم جدا کرده و جداجدا جستجو می‌کند. به‌ عنوان مثال شاید ندانیم نام “اشراق” در ابتدا، وسط یا انتهای یک شرح نوشته شده است، این خصوصیت کلمات را تفکیک کرده و کلمه‌ی “اشراق” را در هر کجای عبارت که باشد نمایان می‌سازد. در نگارش قبلی فقط درصورتی کلمه‌ی “اشراق” نمایان می‌شد که در ابتدای عبارت نوشته شده بود.

۰۵) اضافه کردن مخالف یک مقدار در جستجوی ترکیبی و جستجوی سریع.

۰۶) امکان انتخاب تاثیر ویرایش نام و نوع کالاها در همه‌ی فاکتورها هنگام ویرایش مقادیر نوع و نام کالاها در عناوین ثابت.

۰۷) افزودن ساعت و دقیقه به پیش‌فرض نام فایل فشرده‌ی حاوی اطلاعات ثبت‌شده‌ی برنامه.

۰۸) حذف و دوباره سازی ایندکس ها در بهینه سازی اطلاعات.

۰۹) ارتقاء نگارش پایگاه اطلاعات برنامه در حالت تک‌کاربره از sql server express 2005 sp4 بهsql server express 2012 sp4

۱۰) افزودن امکان رجوع به فاکتور صادر کننده چک از صفحه همه چیز درباره امروز در صفحه اول نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار.

۱۱) انتخاب فاکتور نیازمند تسویه یا کنترل مجدد و برداشتن سریع علامت‌ها در همه چیز درباره‌ی امروز.

۱۲) بخش ویژه مدیریتی جهت تنظیم نحوه نمایش یک دوره در دوره مالی دیگر تهیه شد که می‌توان یک دوره را در هیچ یک از دوره ها نشان نداد. یا در همه دوره‌ها نمایش داد و یا دوره مالی دلخواهی که می‌خواهیم در آن دوره مالی نمایش داده شود را مشخص کرد. این گزینه‌ها برای دفاتر، مرجوعی‌ها و گزارشات خرید دوره‌ای و تعیین نحوه اولین ورود جواهر کاربرد دارد. همچنین سطح دسترسی برای هر کاربر ایجاد شد که با علامت‌زدن آن امکان انتخاب دوره‌های مالی قابل‌مشاهده، ممکن می‌شود.

۱۳) رجوع دقیق به ردیف های کالا، وجوه دریافتی، وجوه پرداختی و ردیف پیوست ها درصورت انتخاب آن ردیف و مشاهده سند مربوطه. بنابراین به عنوان مثال اگر چک شخصی در ردیف سوم از بخش وجوه پرداختی در فاکتور فروش پرداخت شده باشد، هنگام مشاهده سند چک، فاکتور فروش مربوطه بازشده و به صورت پیش فرض بخش وجوه پرداختی فعال شده و ردیف سوم از وجوه پرداختی های‌لایت می شود. همین مورد برای کالاها مختلف فاکتور شده نیز عمل می کند. به عنوان مثال اگر روی جزئیات کالاها فروش رفته جهت مشاهده فاکتور کلیک شود، فاکتور مربوطه بازشده و خط مربوط به آن کالا مشخص می شود.

۱۴) افزودن امکان مشاهده نمودارها از مبنای صفر در محور عمودی.

۱۵) افزودن امکان مشاهده گردش ورود و خروج سنگ‌های مخراجی مجدد شده، در کارت مخراجی از دفتر سنگ‌های ما نزد مخراجکار.

۱۶) فراخوانی مشخصات کالاها کدگذاری شده‌ از روی کلیشه‌های موجود، درصورت تایپ کد یا کشیدن بارکد، در بخش‌های مربوط به ثبت کالا جدید (خریدها، دریافت‌ها، ثبت کالاها بدست‌آمده و سایر بخش‌های وارده)

گزارشات و قالب‌های چاپ
۰۱) گزارش صورت تغییر کدهای ناویژه در همه‌ی کالاها و ساخت جداول مرتبط در بخش گزارشات مخصوص نگارش ۸.

۰۲) گزارش ویژه از انواع موجودی‌های جنسی به‌تفکیک کدهای ناویژه.

۰۳) گزارش مخصوص از محتویات کدهای ناویژه‌ی موجود.

۰۴) صورت کلی مقدار, وزن، قیمت تمام شده و قیمت روز انواع موجودی های جنسی به تفکیک کدهای ناویژه.

۰۵) افزودن امکان محدودسازی گزارشات فروش براساس کالاهای که از یک فروشنده‌ی خاص یا یک تیپ کاری خاص، خریداری شده‌اند.

۰۶) گزارش میانگین ورودی‌های اصلی (گزارش خاص در موجودی سنگ‌ها) در نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار .

۰۷) گزارش چاپ دفتر فی مخصوص بنکداران که در چهار حالت ارایه شده است: به تفکیک نام مشتریان و کد کالاها، نام مشتریان و نوع و نام کالاها، به تفکیک کد کالاها و به تفکیک نوع و نام کالاها نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار .

۰۸) نمایش چک‌های پرداختنی ارزی یا ریالی که باید پولی شوند. و چک‌های دریافتنی ارزی یا ریالی که باید پولی شوند به صفحه همه چیز درباره امروز. در محدوده مشخص تاریخ سررسید. (۴ آیتم جدید)

۰۹) گزارش ویژه از کلیه خریدهای یک شخص طی دوره‌های مالی قابل مشاهده (گزارشات مخصوص نگارش ۸)

۱۰) گزارش ویژه از وضعیت سنگ‌های جواهرات فهرست انتخابی. با استفاده از این گزارش، در یک محدوده جواهر امکان مشاهده وزن، تعداد، قیمت کل و اجرت کل مخراجی سنگ‌ها به تفکیک یا با جزئیات فراهم شده است. این گزارش در گزارشات خاص موجودی جواهرات است و شامل ۶ گزارش داخلی‌ست که به‌ترتیب وضعیت سنگ‌های جواهرات را به تفکیک نوع؛ به تفکیک نام؛ به تفکیک تراش؛ به تفکیک نوع و نام؛ به تفکیک نوع، نام و تراش؛ و براساس ریز مشخصات سنگ‌ها ارایه می ‌دهد.

۱۱) گزارش مقایسه‌ای اقلام ترازنامه‌ی ریالی. هربار که گزارش ترازنامه ریالی دوره عملکرد تهیه شود، امکان این وجود دارد که جزئیات اطلاعات این گزارش در اطلاعات برنامه ذخیره شوند. همچنین این بخش به صورت مجزا امکان درج جزئیات اقلام ترازنامه، ویرایش و حذف را دارد. پس از فهرست شدن اقلام ترازنامه طی دوره عملکرد، امکان تهیه گزارشات دلخواه بخصوص نمودارهای رسمی حسابداری فراهم می شود. در نگارش ۸ چهار نمودار در این بخش به صورت پیش فرض تهیه و ارایه شده است. نمودار توامان خطی و ناحیه‌ای سرمایه، فی واحد ارزی و فی واحد طلایی به همراه نمودارهای نسبت بدهی به سرمایه یا نسبت دارایی به سرمایه طی دوره عملکرده، نمودارهای پیش‌فرض نگارش ۸ است. با توجه به تفکیک همه اقلام ترازنامه، امکان تهیه گزاراشت بسیار پیشرفته از این بخش فراهم می‌باشد.

۱۲) گزارش سنگ‌های سایزی (الماس و برلیان) در اکسل و حذفیات ویژه در گزینه‌ی (عملیات ویژه) از بخش آخرین قیمت‌ها.

۱۳) افزودن ۱۶ قالب برای تهیه آلبوم کالاها شامل: آلبوم‌های جواهرات (۴ قالب)، کالاها ساده وپایه (۴ قالب)، آلبوم کالاها فروخته‌شده یا پرداخت‌شده (۴ قالب)، آلبوم عکس ویژه‌ی مخراجی، آلبوم عکس ویژه‌ی مخراجکاران، آلبوم عکس ویژه‌ی پایه‌های مخراجی و آلبوم عکس ویژه‌ی پایه‌های مخراجکاران. تهیه‌ی این آلوم‌ها در محیط fast report از بروز اشکال در سیستم‌هایی که کارت گرافیکی ضعیف دارند، جلوگیری می‌کند.

۱۴) افزودن قالب فاکتور فروش مالیاتی با سود و سنگ درقالب‌های پیش‌فرض نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار.

۱۵) چاپ تفکیکی دفاتر فی آبکاران، تعمیرکاران، مخراجکاران، تخفیفات و دفتر فی و اجرت.

۱۶) گزارش ویژه جهت تشخیص تاریخ اولین ورود جواهر به برنامه در دوره‌های مالی پیشین. این گزارش در گزارشات خاص موجودی کالا قرار دارد و ضمن مشخص کردن دوره مالی ورود جواهر،تاریخ، نام عامل و نوع عملیات آنرا مشخص می‌کند

۱۷) گزارش جامع اشخاص (عمومی‌شده از نگارش ۷)..[توضیحات بیشتر]

۱۸) گزارش تفکیکی و تشریحی جزئیات کارکرد (عمومی‌شده از نگارش ۷)..[توضیحات بیشتر]

۱۹) تبدیل اطلاعات جواهرات به جداول جداگانه در خارج از برنامه (عمومی‌شده از نگارش ۷)..[توضیحات بیشتر]

۲۰) صورت خلاصه‌ی گردش حساب‌های دوره‌ای (گزارشات حسابداری) (عمومی‌شده از نگارش ۷)..[توضیحات بیشتر]

قابلیت‌های افزوده‌شده‌ به ویژگی‌ حساب‌ ارزی
۰۱) افزودن امکان پولی‌کردن به دلار یا به ‌ریال (بسته به اینکه از کدام ارز برای ثبت فاکتور استفاده می‌شود) در فاکتورهای دریافت و پرداخت وجه برای همه وجوه دریافتی و پرداختی. با این حساب امکان پولی کردن به دو روش صورت می‌گیرد. پولی کردن طلایی و پولی کردن ارزی یا ریالی. همچنین هنگام ثبت چک مشخص می‌شود که آیا می‌خواهیم هنگام تاریخ سررسید، چک مربوطه پولی ارزی شود یا نه. از این گزینه جهت نمایش در صفحه همه چیز درباره امروز استفاده می‌شود. به همراه کنترل دقیق مانده حساب شخص. حساب ارزش دفتری اشخاص، هزینه ها، درآمدها و سهامداران. (هم پولی شده های طلایی و هم پولی شده های ارزی. به همراه افزودن محاسبه ارزش دفتری حساب ریالی اشخاص، هزینه ها، درآمدها و سهامداران و محاسبات مرتبط با تعدیل در گزارشات رسمی حسابداری، به آن دلیل که ممکن است از پولی کردن معکوس دلار به ریال با فی متفاوت با فی کلی فاکتور استفاده شده باشد)

۰۲) اضافه‌کردن خدمات ارزی به مشخصات جواهرات ترکیبی نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار.

۰۳) افزودن اجرت ارزی آبکاران در فرایندهای مخراجی و مخراجکاران. به همراه تنظیم اجرت ارزی تعمیرات و آبکاری در کنار اجرت ریالی در فرایند تعمیرات و آبکاری.

۰۴) افزودن دو گزینه ریالی و ارزی جهت تنظیم اجرت منفی کارگران مخراجکاران.

۰۵) تغییر سه اجرت مخراجی. یکی برای اجرت روی کار و دو اجرت ریالی و ارزی برای تنظیم دستمزد کارگر مخراجکاری. و افزودن اجرت ارزی برای مخراجکاران. به همراه تنظیم این سه اجرت جدید برای عملیات مخراجی مجدد. و پیش‌‌فرض‌های ارسال کلی سنگ به مخراجی و دریافت کلی سنگ مشتریان در فرایند مخراجکاران. و ارسال سنگ به مخراجی در عملیات ارسال تکی پایه‌ها. به همراه امکان ثبت اجرت‌های دوم و اجرت روی کار هنگام انتخاب از موجودی سنگ‌های نزد مخراجکار.

۰۶) افزودن اجرت دوم بر مبنای واحد دوم محاسباتی برنامه برای تعمیرات مشتریان به‌همراه حق‌العمل ارزی دریافتنی از مشتری و مبلغ نقد ارزی دریافت‌شده از مشتری.

۰۷) افزودن اجرت دوم بر مبنای واحد دوم محاسباتی برنامه برای عملیات آبکردن طلا و ریگیری طلا.

۰۸) اضافه‌کردن “قیمت اتیکت ثابت به دلار” هنگام تنظیم قیمت تمام‌شده و اتیکت جواهرات.

قابلیت‌های افزوده‌شده‌ی مربوط به سایر ویژگی‌ها
۰۱) افزودن امکان ثبت دفتر فی کالاها مشتریان، بر اساس نام و نوع آنها در کنار حالت فعلی که براساس کد کالا ارایه می‌شود.

۰۲) افزودن امکان تنظیم فیلد مخصوص بارکد در عناوین ثابت و استفاده از آن هنگام تنظیم قالب‌های مختلف مخصوص چاپ بارکد.

۰۳) در عملیات تعمیرات مشتریان نرم افزار حسابداری مسبح ماندگار، بابت تکه طلای دریافتی از تعمیرکار سه وضعیت برای تسویه حساب تکه طلا با مشتری درنظر گرفته شده است. یا مانند قبل موقع تحویل کالا تعمیری به مشتری برگردانده می‌شود، یا مانند قبل می‌توان تکه طلا را از مشتری خریداری کرد و حالت سوم این است که به‌ اندازه وزن تکه‌طلا، حساب طلایی مشتری ما بستانکار می‌شود. اگر به‌جای تکه طلا، تکه پلاتین نیز از مشتری دریافت شود، می تواند به حساب بستانکاری پلاتین مشتری وارد شود.

۰۴) افزودن امکان ارسال پیامک تحت عنوان «تذکر بابت پایان اعتبار امتیازات باشگاه مشتریان» برای امتیازات دارای تاریخ اعتبار محدود، در جملات ساختمند ایمیل و پیامک با امکان انتخاب متغیرهای مربوطه از قبیل: تاریخ پایان اعتبار، تعداد امتیاز مانده، ارزش ریالی و دلاری هر امتیاز و کل امتیازهای مانده، تعداد امتیازهای کسب‌شده، خرج‌شده، مرجوع‌شده و مرجوع خرج‌شده به همراه تاریخ کسب امتیاز.

۰۵) افزودن امکان ارسال پیامک تحت عنوان « تذکر بابت تمام‌شدن اعتبار بن » برای بن‌های صادره، در جملات ساختمند ایمیل و پیامک با امکان انتخاب متغیرهای مربوطه از قبیل: تاریخ پایان اعتبار، تعداد کل‌ بن‌ها، ارزش کل بن‌ها به همراه تاریخ صدور بن‌ها.

۰۶) افزودن امکان انتخاب دسته‌جمعی برای مرجوعی امانی، قطعی‌کردن فروش امانی و قطعی‌کردن پرداخت امانی برای موجودی امانی پرداختی.

۰۷) افزودن امکان انتخاب دسته‌جمعی برای مرجوعی امانت، قطعی‌کردن خرید امانی و قطعی‌کردن دریافت امانی برای امانت های دریافتی.

۰۸) چاپ و طراحی فاکتورهای تخفیفات حساب اشخاص (۲ قالب)، تبدیلات حساب اشخاص، تعمیرات مشتریان (۲ قالب)، هزینه‌های پرداختنی و درآمدهای دریافتنی. این فاکتورها برای مشتریانی که از ویژگی چاپ فاکتور بنکداری استفاده می‌کنند، فعال خواهد شد.

۰۹) افزودن امکان اینکه، هنگام آمارگیری، تگ‌هایی که به هیچ جنسی متصل نیستند، در صفحه‌ای جداگانه ثبت ‌شوند. (برای RFID)

 

 

فهرست