نرم افزار حسابداری طلا ، نقره ، پلاتین ، سنگ ، سکه ، ارز و جواهر فروشی ، بنکداری و طلاسازی

انتقال اطلاعات از دوره‌های مالی دیگر

این فرایند جهت انتقال سریع اطلاعات از یک دوره‌ی مالی دیگر به دوره‌ی مالی فعلی تهیه شده‌است. مهمترین وظیفه‌ی این فرایند از نرم افزار حسابداری طلافروشی، خواندن اطلاعات مالی پایان‌دوره‌ی انتخابی و ثبت حساب‌های ابتدای دوره از روی اطلاعات سند اختتامیه‌ی دوره‌ی انتخابی‌ست. در این عملیات، مانده‌حساب‌های سرفصل‌های مختلف حسابداری از اطلاعات پایان دوره‌ی عملکرد «دوره‌ی مالی انتخابی» فراخوانی شده و به عنوان اطلاعات ابتدای دوره‌ی دفتر فعلی ثبت می‌شوند. همچنین می‌توان اطلاعات خاصی را از دوره‌ی مالی انتخابی گزینش کرده و در طی دوره‌ی مالی به دفتر فعلی منتقل نمود.امکان محدودسازی اطلاعات سرفصل‌ها براساس نیاز و نظر شما نیز وجود دارد. اطلاعات قابل انتقال در چهار بخش مجزا تقسیم‌بندی شده‌اند که با انتخاب هرگزینه، امکان گزینش جزئیات آن قسمت فراهم می‌شود.

درصورت انتخاب گزینه‌ی انتقال تنظیمات سیستم، فهرست کاربران و ثبت فی‌های ابتدای دوره از روی آخرین فی ‌دوره‌ی انتخابی کلیه‌ی تنظیمات مدیریتی و سلیقه‌ای به همراه فهرست کاربران و سطوح دسترسی‌ ایشان مطابق با دوره‌ی انتخابی می‌شود. هرچند که امکان انتخاب این گزینه و تطبیق تنظیمات هنگام ثبت دوره‌ی مالی جدید در منوی ابتدایی برنامه نیز فراهم است. درصورت انتخاب گزینه‌ی انتقال اطلاعات مالی صفحه‌ای در ۷ بخش مختلف ظاهر می‌شود که جزئیات انتقال و روش ثبت اطلاعات ابتدای دوره را برعهده‌ی شما می‌گذارد. در این صفحه امکان محدودسازی اطلاعات و انتقال اطلاعات گزینشی برای مواقعی استفاده می‌شود که قبلا اطلاعات ابتدای دوره‌ی مالی خود را تنظیم کرده‌اید و صرفا می‌خواهید بعضی اطلاعات ابتدای دوره مجددا تنظیم شده و یا به‌صورت ردیف‌های جدید ثبت شوند. با این حساب شما در استفاده از این گزینه محدودیتی نخواهید داشت و در طول دوره‌ی مالی نیز امکان انتقال اطلاعات دلخواه را خواهید داشت. همچنین با انتخاب گزینه‌های انتقال عناوین ثابت و اطلاعات مدیریتی و انتقال سایر اطلاعات کلیه‌ی اطلاعاتی را که می‌توان از یک دوره‌ی مالی موجود به دوره‌ی فعلی منتقل کرد در اختیار شما قرار می‌گیرد. روش‌های ویرایش اطلاعات درصورت وجود موارد مشابه در دوره‌ی فعلی نیز از جمله گزینه‌هایی‌ست که می‌تواند برحسب نیاز یا نظر شما به‌صورت‌های متفاوتی درآید. این گزینه در اختیار مدیرسیستم و سطوح‌دسترسی هم‌سان با مدیریت قرار دارد.

لازم به ذکر است که برای انتقال اطلاعات از یک دوره‌ی دیگر علاوه بر اینکه شما بایستی کدکاربری و کلمه‌ی رمز مدیرسیستم آن دوره را بدانید، نیز بایستی آن دوره را در فهرست دوره‌های مالی که در ابتدای برنامه نمایش داده می‌شود هم ثبت کرده‌باشید. به غیر از این روش هنگام ثبت اسناد و اطلاعات خاص که در قسمت نکات مهم و کلی جهت ثبت اسناد و اطلاعات طی دوره به آنها اشاره شده است نیز امکان انتقال اطلاعات از دوره‌های مالی فهرست شده در ابتدای برنامه فراهم است.

فهرست