نرم افزار حسابداری طلا ، نقره ، پلاتین ، سنگ ، سکه ، ارز و جواهر فروشی ، بنکداری و طلاسازی

تغییر شکل‌وشمای برنامه

در طراحی برنامه سعی شده‌است که تغییر شکل و رنگ و اندازه‌ی اجزاء مختلف صفحات به‌راحتی ممکن شود. برنامه در حالت پیش‌فرض در سه طرح متفاوت اجرا می‌شود. شکل‌وشمای فرادید، خلاصه و ساده عناوین طراحی‌های پیش‌فرض است. در ابتدای برنامه اگر طول صفحه‌ی نمایش شما کوچکتر یا مساوی با ۸۰۰ پیکسل باشد شکل‌وشمای «ساده» فراخوانی می‌شود. در این شکل‌وشما از طراحی‌ها و رنگ‌های ساده‌ای استفاده شده‌است تا مشکل خاصی هنگام استفاده در کامپیوترهای دارای کارت گرافیکی ضعیف پیش نیاید. همچنین اگر طول صفحه‌ی نمایش شما از ۱۱۵۰ پیکسل کوچکتر باشد، حالت شکل‌وشمای «خلاصه» فراخوانی می‌شود. این شکل‌وشما از رنگ‌های بیشتری استفاده می‌کند اما کادرهای غیرضروری را درحالت پیش‌فرض بسته نگه‌داشته و پیچیده‌گی برنامه را به چشم نمی‌آورد. برای کارت‌های گرافیکی با کیفیت خوب و صفحه‌ی نمایش ممتاز طرح «فرادید» در نظر گرفته‌ شده‌است که همه‌ی قابلیت‌های برنامه را به جلوه می‌آورد. این شکل‌وشماها به‌راحتی و از طریق فرایند چیدمان صفحه‌ی اول و یا با تغییرات ضمن‌کار که به‌صورت ناخودآگاه انجام می‌شوند تغییر می‌کنند. اضافه و کسرکردن نمایه‌ی فرایندها (ICON) برای صفحه‌ی اول، بودن یا نبودن چارچوب صفحه‌ی اول، تغییر رنگ جزئی‌ترین فرایندها و صفحات به‌همراه امکان گذاشتن موزیک هنگام اجرای فرایندهای مهم از جمله مواردی‌ست که یک شکل‌وشما را تشکیل می‌دهند. یک شکل‌وشمای طراحی‌شده را می‌توان تثبیت کرد تا برنامه همیشه بدان شکل اجرا شود و یک شکل‌وشمای طراحی‌شده را می‌توان از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل کرد تا در کامپیوتر دیگر هم با همان طراحی ظاهر شود. در ادامه‌ی متن توضیحات مختصری درباره‌ی نحوه‌ی تغییر اجزاء موجود نوشته شده‌است.

» کادرهای اطراف صفحه‌ی اول
» تغییر و تنظیم نمایه‌ی فرایندها
» رنگ‌آمیزی صفحات
» پیش‌فرض‌های صفحات
» آواهای اطلاع‌رسان
» محافظت از شکل‌وشمای طراحی‌شده

هر چهار کادر موجود در صفحه‌ی اول برنامه را می‌توان به‌‌‌راحتی تغییر شکل داد. وجود یا عدم وجود کادرها، رنگ کادرها، نوع لولا و روش چیدمان نمایه‌ها را آنقدر می‌توان تغییر داد که شکل کادر به‌کلی عوض شده و کل طراحی برنامه را عوض کند.. شما با چند کلیک ساده می‌توانید متناسب با حساسیت‌های چشمی، زیبایی‌شناسی ذهنی و سلیقه‌ی خود هر شکلی را ممکن سازید. علاوه بر این کوچک و بزرگ‌شدن کادرها و یا بستن کادرها در مواقع خاص، محدودیت استفاده از هر‌گونه مانیتوری را برمی‌دارد و برنامه را در برابر محدودیت‌های سخت‌افزاری انعطاف‌پذیر می‌کند. همچنین هنگام مطالعه و بررسی گزارشات و جداولی که دارای ستون‌های متعدد و کشیده‌ای هستند، وجود امکان بستن موقت کادرهای موجود در صفحه‌ی اول، میدان دید شما را وسیع‌تر کرده و امکان استفاده‌ی بهینه از کلیه‌ی فضاهای در دیدرس ممکن می‌شود.

همه‌ی اجزاء کادرهای چهارطرف صفحه، قابل تغییر و تنظیم مجدد هستند. در کادربالای صفحه که مخصوص سیستم اطلاع‌رسانی‌، تاریخ و کلیدهای سیستمی‌ست هر هشت کادر داخلی را می‌توان یکی‌یکی فراخوانی کرده و اجزاء ریز آن‌را از جنبه‌ی وجود داشتن، رنگ‌آمیزی و محتوا تغییر داد. کادر پائین صفحه هم که شامل برچسب‌های مختلف و نمایه‌های خاص با ده کادر داخلی‌ست به‌راحتی و با فراخوانی جزئیات کادر تغییر می‌کند. کادر مخصوص لوگوی برنامه به‌راحتی کوچک و بزرگ می‌شود و حتا امکان نمایش یا عدم نمایش منوی برنامه نیز در طراحی صفحه‌ی اول مدنظر قرار گرفته‌است. تغییر و تنظیم چهارچوب صفحه‌ی اول خیلی راحت صورت می‌گیرد.

کادرهای دست راست و چپ صفحه‌ی اول برنامه، جایی‌ست که می‌توان نمایه‌‌ی کوچکی از فرایندهای مختلف را در آنها قرار داد. درج نمایه‌ی جدید، حذف و ویرایش نمایه‌ی موجود و جابجایی نمایه‌ها به راحتی و با چند کلیک در فرایند چیدمان صفحه‌ی اول انجام می‌گیرند. کادرهای دست راست و چپ را می‌توان بزرگ و کوچک کرد تا جا برای نمایه‌های انتخابی باز باشد.

هنگام درج نمایه‌ی جدید در کادرهای دست راست و چپ علاوه بر امکان انتخاب تصویر طراحی‌شده‌ی آن فرایند می‌توان از چند حرف با قلم نستعلیق یا هر فونت دیگری برای معرفی آن استفاده کرد. این گزینه جهت عدم الزام شما برای استفاده از تصاویر طراحی‌شده‌ی پیش‌فرض برنامه است، با این استدلال که ممکن است با سلیقه‌ی شما سازگاری نداشته باشند. هنگام استفاده از حروف به جای تصاویر، می‌توانید از فونت‌های Windings و Webdings یا فونت‌های مشابه نیز استفاده کنید. این فونت‌ها مملو از کاراکترها و شکلک‌های متفاوت است که به منظور استفاده در سیستم‌عامل ویندوز طراحی شده‌اند. از برنامه Character Mapجهت فراخوانی و مشاهده‌ی جزئیات کاراکترها استفاده کنید. هنگام درج نمایه‌ی جدید یا ویرایش آن امکان نوشتن شرح دلخواه برای فرایند وجود دارد. این شرح هنگام اشاره‌ی موس به نمایه‌ی فرایند نمایان می‌شود و شما را از حفظ‌کردن قطعی کاراکترها بی‌نیاز می‌کند. مابین فرایندها امکان گذاشتن فاصله‌ی خالی یا خطوط عمودی و افقی نیز وجود دارد. گروه‌بندی فرایندها برای آن انجام‌شده‌است که یافتن فرایند موردنظرتان سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود.

بیش از ۹۰ درصد از رنگ‌های صفحات و بخش‌های گوناگون برنامه را می‌توان به دلخواه تغییر داد. درست است که Themesهای متفاوت ویندوزها خود به خود کلیه‌ی رنگ‌ها و فرم‌ها را تغییر می‌دهند اما این تغییرات همیشه به دلخواه نیستند و گاه اندازه‌های طراحی‌ را کاملا به‌هم می‌ریزند. رنگ‌های پیش‌فرضی که برای طراحی صفحات استفاده شده‌است، رنگ‌های ملایم و آزمایش‌شده‌ی مخصوص برنامه‌های ویندوز هستند که علاوه بر زیبایی، چشم را آزار نداده و کاربر را گرفتار دلزده‌گی حاصل از مرور زمان و کار مداوم با برنامه نمی‌کنند. با این حال حق تغییر رنگ زمینه و نوشته‌ی انواع اشیاء برای کاربران به‌رسمیت شناخته شده و رنگ‌آمیزی بیش از ۹۰ درصد اجزاء برنامه دراختیار سلیقه و نگاه کاربران قرارگرفته‌است.

همه‌ی اجزاء صفحه‌ی اول از کلیدها و قاب کلیدها بگیر تا ریزترین خطوط و نوشته‌ها را می‌توان انتخاب کرده و رنگ‌آمیزی مجدد کرد. کادر بالای صفحات داخلی، صفحات چندبخشی موجود در برنامه، کادرهای سمت راست و چپ و پائین فرم‌های مستقل، کلیه‌ی صفحاتی که وظیفه‌ی اطلاع‌رسانی، هشدار، مکث و پرسش را برعهده‌دارند و سایر جزئیات را پس از انتخاب گروه مربوطه در سمت راست بخش «رنگ‌آمیزی صفحات» از «فرایند چیدمان صفحه‌ی اول» انتخاب کرده و رنگ مورد علاقه‌ی خود را به‌ثبت برسانید.

برای انتخاب رنگ هر بخش، یک جعبه‌ وجود دارد که نام رنگ و نمونه‌ای از آن رنگ را در خود جای داده‌است. این جعبه یک کشو دارد که اگر باز شود (با کلید F4 یا کلیک موس) فهرست تمامی رنگ‌های قابل انتخاب را مشاهده خواهید کرد. رنگ اول هر جعبه رنگ پیش‌فرضی است که برای آن شکل‌وشما توسط ما و یا خودتان تثبیت شده‌است. گزینه‌ی آخر هر جعبه برای انتخاب رنگ‌های غیراصلی با جزئیات RGBست. درکنار رنگ‌های اصلی که در جعبه فهرست شده‌اند یکسری رنگ‌های دیگر با نام‌های انگلیسی قرار دارد که این رنگ‌ها مربوط به Themes ویندوز هستند و اگر این رنگ‌ها را انتخاب کنید با تغییر Themes ویندوز، آن رنگ هم تغییر خواهد کرد. در ادامه به‌معرفی این رنگ‌های انگلیسی پرداخته شده‌است. البته صرفا برای آشنایی والا درصورت کار با شکل‌وشما همه‌ی اسم‌ها برای‌تان عادی خواهد شد.

ScrollBar..هم‌رنگ کشوهای عمودی و افقی جداول
Background..هم‌رنگ زمینه‌ی اصلی ویندوز
ActiveCaption..هم‌رنگ کادر نوشتاری فعال‌
InactiveCaption..هم‌رنگ کادر نوشتاری غیرفعال
Menu..هم‌رنگ زمینه‌ی منوهای ویندوز
Window..هم‌رنگ زمینه‌ی صفحات و بخش‌های مخصوص نوشتن
WindowFrame..هم‌رنگ قاب‌های ویندوز
MenuText..هم‌رنگ قلم منوهای ویندوز
WindowText..هم‌رنگ قلم صفحات و بخش‌های مخصوص نوشتن
CaptionText..هم‌رنگ قلم کادر نوشتاری فعال‌
ActiveBorder..هم‌رنگ خطوط فعال ویندوز
InactiveBorder..هم‌رنگ خطوط غیرفعال ویندوز
AppWorkSpace..هم‌رنگ زمینه کار برنامه‌های فعال
Highlight..هم‌رنگ زمینه‌ یک منوی انتخاب‌شده
HighlightText..هم‌رنگ قلم یک منوی انتخاب‌شده
BtnFace..هم‌رنگ زمینه کلیدهای ویندوز
BtnShadow..هم‌رنگ سایه کلیدهای ویندوز
GrayText..رنگ خاکستری themes انتخابی
BtnText..هم‌رنگ قلم کلیدهای ویندوز
InactiveCaptionText..هم‌رنگ قلم کادر نوشتاری غیرفعال‌
BtnHighlight..هم‌رنگ زمینه کلیدهای انتخاب‌شده‌ی ویندوز
۳DDkShadow..هم‌رنگ سایه‌ی تاریک حالت سه‌بعدی
۳DLight..هم‌رنگ سایه‌ی روشن حالت سه‌بعدی
InfoText..هم‌رنگ قلم کادرهای اطلاع‌رسان هنگام اشاره‌ی موس
InfoBk..هم‌رنگ زمینه کادرهای اطلاع‌رسان هنگام اشاره‌ی موس

 

 

 

 

پیش‌فرض‌های گوناگونی برای هر شکل‌وشما وجود دارد تا کارکردن با برنامه مطابق با نظرات و فرضیات شما هدایت شود. این موارد مربوط به بخش‌های مختلفی هستند که در ادامه‌ی متن باکمی تفصیل، تشریح می‌شوند. البته یکسری پیش‌فرض‌های مخصوص کاربران در در بخش مقادیر پیش‌فرض تنظیمات سلیقه‌ایوجود دارد که آن پیش‌فرض‌ها همواره در پایگاه اطلاعات ثبت‌شده و به شکل‌وشمای برنامه وابسته نیستند اما پیش‌فرض‌های این قسمت وابسته به نوع شکل‌وشمای انتخابی بوده و با فراخوانی هر شکل‌وشما ممکن است تغییر کنند.

 

هنگام ورود به برنامه و بخش‌های صفحه‌ی اول
اگر گزینه‌ی «لایه‌ی فارسی صفحه‌کلید فعال شود» را فعال کنید، هنگام ورود به برنامه صفحه‌کلید فارسی خواهد شد و علامت FA در پائین صفحه نمایان می‌شود. این درصورتی‌ست که کیبورد فارسی ویندوز را نصب کرده‌باشید که معمولا هنگام نصب ویندوز و با انتخاب Persian خودبه‌خود نصب می‌شود. گروه بعدی گزینه‌ها مربوط به شبکه و سیستم اطلاع‌رسانی و ارتباطات شبکه‌ای است. این پیش‌فرض‌ها زمان زیادی از سیستم – هنگام راه‌اندازی- را اشغال نمی‌کنند؛ فقط اگر شبکه کند باشد ممکن‌است فعال‌سازی گزینه‌ی «فهرست کامپیوترهای حاضر در شبکه تشکیل شود.» چند ثانیه از زمان راه‌اندازی برنامه را به‌خود مشغول کند.

اگر از سامانه‌ی ارسال پیامک استفاده می‌کنید می‌توانید به برنامه دستور دهید که هنگام ورود به برنامه بلافاصله با مودم پیامک ارتباط برقرار کند. ایجاد ارتباط چند ثانیه‌ای را هدر می‌دهد اما باعث می‌شود که سامانه‌ی پیامک هرچه‌زودتر آماده‌ی ارسال و دریافت شود. همچنین ممکن‌است چندین ایمیل یا پیامک به‌ صف‌انتظار کامپیوتر شما وارد شده باشد. اگر گزینه‌های ارسال پیامک‌ها و ایمیل‌های موجود در صف را علامت بزنید همراه با ورود به برنامه و البته پس از اتصال مودم پیامک، عملیات ارسال آنها آغاز می‌شود.

در بعضی مواقع ممکن است تمایل داشته‌باشید پس از ورود به‌ برنامه بلافاصله یک فرایند خاص مانند بهینه‌سازی پایگاه اطلاعات و یا دوباره‌سازی اطلاعات قیمت تمام‌شده‌ی کالاها اجرا شود. دو گزینه برای این تمایل طراحی شده‌است که شما می‌توانید یک یا دو فرایند را پس از ورود به برنامه اجرا کنید. این فرایندها حتا ممکن است بازکردن فاکتور فروش و یا فهرست‌کردن اطلاعات کالاها باشند. طرفه آنکه اگر فرایند رجوع به یکی از بخش‌های صفحه‌ی اول مانند «همه‌چیز درباره‌ی امروز» و یا «راهنمای استفاده از برنامه» را درخواست کنید به‌جای نمایش پیش‌فرض «فرایندهای سیستم» بخش انتخابی شما نمایان می‌شود.

در ارتباط با پیش‌فرض‌های بخش‌های صفحه‌ی اول نیز باید بدانید که اکثر گزینه‌های این قسمت را می‌‌توان هنگام کار با برنامه تغییر داد و اگر پس از انجام تغییرات در حین کار، شکل‌وشمای برنامه تثبیت شود این تغییرات در همان شرایط باقی خواهند ماند.

پیش‌فرض‌های عملیاتی
همان‌طور که از عنوان مشخص است این پیش‌فرضها مربوط به عملیات مختلف است و هدف بالابردن سرعت کار شماست. در پیش‌فرض‌های فاکتورهای خرید و فرش امکان تنظیم نوع تخفیف‌ها و نوع عوارض و مالیات برحسب درصد یا مقدار وجود دارد. گزینه‌ی دریافت یا پرداخت اتوماتیک وجه نقد از صندوق پیش‌فرض نیز از جمله انتخاب‌های شماست. سایر گزینه‌های پیش‌فرض‌های عملیاتی مربوط به الویت نمایش صفحه‌ی فهرست یا مشخصات کالا در عملیات مختلف، الویت نمایش نحوه‌ی پرداخت وجه در عملیات مختلف و الویت نمایش نحوه‌ی دریافت وجه در عملیات مختلف است. به‌عنوان مثال شما می‌توانید به سیستم دستور دهید که هنگام ورود به فهرست موجود‌ی‌های جنسی به جای نمایش جواهرات، موجودی جانبی را نشان دهد و یا اینکه وقتی فاکتور فروش ثبت می‌شود به‌جای نمایش صندوق، به‌صورت پیش‌فرض عملیات بخش دریافت‌ بانکی فعال باشد.

دفاتر حسابداری
دفاترحسابداری دارای گزینه‌ها و ریزه‌کاری‌های زیادی‌ست که قسمتی از آنها در بخش دفاتر و گزارشاتتوضیح داده شده‌است. دفتر حسابداری اشخاص چندین گزینه‌ی مخصوص خود دارد که بسته به‌نوع کار شما قابل‌تنظیم و تثبیت است. و اما درباره‌ی گزینه‌ی محاسبه و نمایش مانده‌ی درگردش سرفصل‌های گوناگون لازم به‌ذکر است درصورت فعال‌بودن این گزینه و درصورت بالابودن ردیف‌های درگردش، به‌دلیل آنکه گزارش بایستی به یک محیط دیگر انتقال یافته و دوباره فراخوانی شود؛ سرعت تشکیل دفتر اندکی کمتر از حالتی‌ست که ریزحساب‌ها بدون نمایش مانده‌ی درگردش فهرست می‌شوند. این درحالی‌ست که مانده‌ی نهایی سرفصل‌ها در همان حالت اول به‌همراه جمع ردیف‌ها ارایه‌ می‌شود. اما برای کالاها فعال‌بودن مانده‌ی درگردش، جزئیات بیشتری از اطلاعات مربوطه را فراخوانی‌کرده و گزارش می‌دهد.

کادر سمت راست صفحات
در کلیه‌ی صفحات داخلی برنامه که شامل یک جدول هستند کادری درسمت راست وجود دارد که گزینه‌های عملیاتی مربوط به آن فرایند در آن درج شده‌است. از آنجایی که سیستم از گزینه‌ی کلید popup menuبهره می‌برد حتا اگر آن کادرها باز نباشد، می‌توان با استفاده از کلید popup و یا استفاده از کلیدهای مدیریت اطلاعات به مقصود موردنظر نایل‌شد! بستن کادر سمت‌راست در مانیتورهایی که صفحه‌ی کوچکی دارند بسیار کارایی دارد چرا که فضای اختصاص‌یافته به جداول را فراخ‌تر کرده و دقت بیشتر را درپی خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر در اینباره و موارد مربوط به جستجو در جداول قسمت چاپ، تبدیل و مدیریت جداول را مطالعه کنید.

بیست‌ و دو آوا یا موزیک یا dings برای فرایندها و حالات خاص برنامه درنظر گرفته شده‌است. اگر از منوی سمت راست بخش آواها در فرایند چیدمان صفحه‌ی اول گزینه‌های شرح‌داده‌شده را انتخاب کرده و برروی کلید «پخش آوا» کلیک کنید، آن آوا را خواهید شنید. آواها قابل تغییر بوده و پس از تثبیت شکل‌وشمای برنامه در پایگاه مخصوص شکل‌وشماها ذخیره می‌شوند. هنگام فراخوانی شکل‌وشما این آواها از پایگاه اطلاعات فراخوانی شده و به‌صورت فایل‌های wave برروی هارد، در محل‌ نصب برنامه در دایرکتوری Layout ودر شاخه RING ذخیره می‌شوند. به‌صورت پیش‌فرض ۲۲ آوای مختلف برای بخش‌های شرح‌داده‌شده در همین دایرکتوری وجود دارد. این فایل‌ها پس از تثبیت یکی از طرح‌های برنامه به پایگاه اطلاعات منتقل خواهند شد.

با داشتن این امکان و سایر امکانات طراحی شکل‌و‌شما، صفحات برنامه را مطابق با نظر خود تغییر بنا و نما و آوا دهید و اگر از طرح خودتان لذت بردید آنرا برای ما ایمیل کنید تا به اسم خودتان در برنامه قرار دهیم و کار شما را درسایت برنامه معرفی کنیم.

برای آنکه طراحی شما ثابت بماند نیاز به آن است که اطلاعات در یک پایگاه اطلاعات ثبت شوند. این پایگاه از پایگاه اصلی برنامه جداست و در زیرشاخه‌ی Layout در محل نصب برنامه قرار دارد. نام این فایل Themes.sdf است که از ساختار SqlServer Compact استفاده می‌کند. در زیر به فرایندهای مرتبط با این فایل پرداخته شده‌است.

تثبیت شکل‌وشمای برنامه
تثبت شکل‌وشمای برنامه، به‌معنی ذخیره‌سازی کلیه‌ی اطلاعات مربوط به طراحی‌های انجام‌شده در فایل themes.sdf است. هنگام انجام فرایند تثبیت، شما بایستی یک نام برای شکل‌وشمای طراحی‌شده‌ی خود ثبت کنید. این نام می‌تواند نامی‌ باشد که قبلا ثبت کرده‌اید که در اینصورت وضعیت جدید طراحی‌ها بر روی همان اطلاعات گذشته ثبت می‌شوند. درصورت تائیدشدن اطلاعات و ثبت صحیح اطلاعات در فایل اطلاعاتی، آگاهی موفقیت‌ هویدا می‌شود.

انتخاب شکل‌وشمای تثبیت‌شده
در مواقع مختلف امکان فراخوانی شکل‌وشمای تثبیت‌شده از فایل themes.sdf فراهم است. ممکن است شما برای حالت‌های مختلف سیستم، طراحی‌های مختلفی انجام داده باشید مثلا هنگام گزارش‌گیری صفحه‌ی نمایش را بزرگ کرده‌باشید یا هنگام حسابرسی، نمایه‌های مرتبط با این عملیات را در کادرهای طرفین صفحه‌ی اول قرار داده‌باشید و هر کدام از این طراحی‌ها را با نام خاصی تثبیت کرده‌باشید. خیال‌تان راحت! فراخوانی شکل‌وشمای تثبیت‌شده خیلی سریع انجام می‌شود. کافی‌ست که فرایند مربوطه اجرا شود، نام شکل‌وشما انتخاب شود و کلید تائید فشار داده شود.

لایه‌برگردان
بهترین راه مواظبت از شکل‌وشماهای تثبیت‌شده و فایل اطلاعاتی themes.sdf تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان و بایگانی آن در یک محل مناسب است. فرایند لایه‌‌برگردان ، سه نوع کار را انجام می‌دهد. از فایل اطلاعاتی مربوط به شکل‌وشمای برنامه کپی‌برداری می‌کند یا همان نسخه‌ی پشتیبان تولید می‌کند. دو اینکه امکان بازیابی فایل را برای شما فراهم می‌کند و سه اینکه همه‌ی تنظیمات اضافه را حذف کرده و حالت‌های پیش‌فرض را برمی‌گرداند. توجه داشته‌باشید که بازیابی فایل مخصوص شکل‌وشمای برنامه ممکن‌است به‌دلایل متفاوتی صورت پذیرد. مثلا انتقال طراحی‌های انجام‌شده از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر. یا استفاده از طراحی‌های ویژه‌ای که از دوستان خود دریافت کرده‌اید و یا پس از نصب مجدد سیستم‌عاملی که خراب شده‌است. ضمنا توجه داشته‌باشید که فرایند لایه‌برگردان، لایه‌های مربوط به محافظت از تنظیمات جداول را هم مدیریت می‌کند و برای اینکه این فرایند امور مربوط به فایل شکل‌وشما را انجام دهد بایستی نوع فایل اطلاعاتی را مشخص کرده‌باشید.

فهرست